Nakon usvojenog usmenog govora, dijete počinje pokazivati interes za pisanu riječ, te polako usvaja pisani govor. Svaka specifična operacija, kao pisanje, čitanje i računanje, mora biti sazdana na djetetovom funkcionalnom razvoju.
Dijete u dobi od pete do sedme godine spremno je za usvajanje pisanog izraza. Ono povezuje simbole, predmete i pojave po sličnosti, te povećava interes za slova, pisanu riječ i knjige.
Da bi usvojilo čitanje, pisanje i računanje dijete treba svladati neke bitne predvještine, kao npr. prepoznati vezu između glasa i slova, prepoznavanje prvog i zadnjeg slova ili glasa u riječi, treba rastaviti riječ na slova, slogove i glasove, treba shvatiti njihovu međusobnu povezanost. Vrlo je važno usvojiti orijentaciju na vlastitom tijelu, orijentaciju u prostoru i orijentaciju na papiru. Dijete mora razumijeti pisanu poruku.
Već u predškolskoj i ranoj školskoj dobi mogu se vrlo dobro uočiti elementi i teškoće koje upućuju na kasnije poteškoće u čitanju, pisanju i računanju. Zato je dobro s terapijom započeti što ranije.
Specifični poremećaj čitanja (dyslexia), pisanja (dysgraphia) i računanja (dyscalculia) dijagnosticiramo na kraju drugog razreda ako je odstupanje od vršnjaka značajno i ako djeca nisu usvojila čitanje i pisanje.